שיפוץ והתאמת הבית למעלונים

לעיתים בית נזקק לשיפוץ מהותי לצורך הנגשה. השאיפה היא להגיע למצב של מקסימום נוחות, נגישות, ביטחון ואיכות חיים, עבור כל בני הבית, ובמיוחד עבור מי שנדרש עבורו השיפוץ הזה.

 

הבית הוא מקום מפלט, שמספק נוחות ושקט. פציעה פתאומית, הורה שהתבגר ומתקשה בתנועה עשויה לגרום לנו לבצע שינויים מהותיים שמקורם בצורך לבצע הנגשה. לתהליך שיפוץ והתאמת הבית לאדם עם מוגבלות או קשיש השפעה מהותית מיידית ולטווח הארוך על עצמאות, ביטחון ואיכות חייו.

הנגשה של דירה מצריכה לא מעט שינויים כמו התאמה של חדרי השירותים והאמבטיה, שינויים במעבר הדלתות ופתרון לנושא המדרגות. לעיתים שיפוץ והנגשה של דירה קיימת יכולה להיות מאתגרת ויקרה יותר מהנגשה של דירה חדשה. אך כיום ישנה התקדמות משמעותית בתחום. אבזור וריהוט נגיש מעוצב ברמה אסתטית גבוהה ואין צורך להתפשר על עיצוב.

 

בשיפוץ בית פרטי לצורך הנגשה, מומלץ להתחיל בסקר מקיף ומעמיק, על מנת לבחון את המצב הקיים ומה דורש שינוי. הבדיקה תכלול את כל ההיבטים בבית: מהחוץ- הגישה לחנייה, שביל החצר, מפתן ורוחב דלת הכניסה. וכמובן את הפנים- מעברי הדלתות והמסדרונות, המדרגות, הסלון, חדר השינה והמטבח. הסקירה כוללת את הריהוט והמתקנים הביתיים כמו ארונות מטבח, מקרר, שטחי אחסון, מקלחת, שירותים, אמצעי הפעלה ומתגים, תאורה מכשירי חשמל ועוד. לאחר השלמת הבדיקה יתחיל תהליך השיפוץ וההתאמה. ישנה חשיבות לעבודה עם אנשי מקצוע מהתחום, שיהיו זמינים עבורכם, אם אתם מאזור חיפה חפשו קבלן שיפוצים בחיפה. קבלן שיפוצים מקצועי ייתן פתרונות מתאימים, יתאים את הריהוט הקיים, יסייע ברכישת חדש, ידאג לציוד מתאים ורישיונות במידת הצורך תוך שמירה על העדפותיכם וטעמכם האישי.

 

בשיפוץ בית פרטי לצורך הנגשה חשוב לתת מענה ולהנגיש את ההתניידות במדרגות. הפתרון הנפוץ כיום לבתים פרטיים עם מדרגות הוא מעלון מדרגות. התקנת מעלון ביתי יאפשר מעבר מעליהן ללא בעיה תוך הקפדה יתרה על בטיחות המשתמש. מעלון הוא שם נרדף למעלית ביתית, אשר משתלב במרחב בצורה הומוגנית, ובהתאמה מלאה לחלל הביתי. המעלון מותקן על גרם מדרגות קיים ומאפשר לבני הבית המשך שימוש רגיל במדרגות.  ישנם סוגים שונים של מעלונים לבית, לדוגמא- מעלון אנכי, כמעט זהה למעלית. ומעלון מדרגות, מעין כסא המתלבש על מעקה המדרגות, אשר דורש מעקה וקיר אשר יתמכו במערכת. ניתן לבחור מעלון במגוון צבעים וחומרי גלם שונים להתאמה מלאה לגרם המדרגות וחלל הבית.

 

צריך לזכור כי לכל מוגבלות יש את פתרונות התכנון והעיצוב המתאימים והספציפיים לה. אך אין ספק כי קל יותר לחיות ולהתנהל בבית מונגש ומותאם.

כתיבת תגובה