המדריך להתאמת מעלון לרכב נכים

רכב המיועד לציבור נכים צריך לכלול את כל האבזור המתאים במטרה לאפשר להם להתנייד בצורה הטובה והמהירה ביותר. כך למרות המגבלה הפיזית יהיה אפשר לעשות שימוש ברכב למטרות נסיעה שונות. כיום ישנם אביזרים שונים המתאימים לציבור הנכים ומאפשרים להם להגיע לרכב בצורה נוחה יותר. מעלונים נחשבים לאביזרים חיוניים למדי המאפשרים את הכניסה לרכב.

 יש לצייד את הרכב באביזרים מתאימים

נכות כוללת סוגים סוגי מוגבלויות שונים ולכן יש לצייד את הרכב באביזרים מתאימים בהתאם למגבלות של האדם הנוסע ברכב. באמצעות מעלון לרכב ניתן לאפשר נגישות רבה.

 רכבים המתאימים לנכים 

מעלון לרכב נכה נחשב לאחד האביזרים המשמעותיים ביותר התורמים לנסיעה איכותית ברכב. באמצעות מעלון ניתן לעלות את כיסא הגלגלים אל הרכב.
ללא שימוש במעלון לא יהיה אפשר לדאוג לאחסון מתאים של הכיסא וכך עשויה להיווצר בעיה בה הנכה יצטרף לעזוב את כיסא הגלגלים בתום הנסיעה ברכב, דבר אשר עשוי לגרום לבעיה אמתית.
מכאן, מדובר באחד האביזרים החיוניים למדי המאפשר לציבור הנכים לשמור על שגרה באמצעות המעלון.

 ניתן להבחין בין סוגי מעלונים שונים

יש להבחין בין סוגי מעלונים שונים- מעלון כיסא הנע בצורה מכנית על גבי מסילות ומעלון הנע באופן אוטומטי.
מעלון אוטומטי נחשב לבחירה נוחה יותר- כיסא הגלגלים מונח על משטח ובאמצעות לחיצת כפתור הכיסא עולה מהמדרכה אל המשטח עד להגעה על גובה הרכב.
כאשר הכיסא מגיע אל הרכב הוא נקשר למנגנונים המסייעים לבטיחות עד לתום הנסיעה. באמצעות לחיצה כפולה ניתן לקפל את המעלון וכך לא לתפוס מקום ברכב ולאפשר לנהג לראות את שדה הראייה.

 קיימת אפשרות לשמור על נסיעה בטוחה

על מנת שהציבור יוכל להגיע ממקום למקום בצורה הטובה ביותר יש לדאוג לאבזור המתאים תוך שמירה על אמצעי הבטיחות.
שמירה על אמצעי הבטיחות יאפשרו נסיעה בטוחה החל מהשלב של העלאת המעלון לרכב ועד תום הנסיעה.

כיצד לבחור את המעלון הטוב ביותר

הזכרנו כי קיימים מגוון מעלונים לציבור הנכים.
ההמלצה היא לבצע סקר מקיף טרם הבחירה במטרה לבחור את המעלון הטוב והאיכותי ביותר, כזה אשר יחזיק מעמד לאורך זמן רב. כדאי להגיע לחנות ובה אביזרים איכותיים. בחנות כזו תמצאו צוות מקצועי אשר יהיה ביכולתו להסביר לכם אודות הסוגים השונים תוך פירוט יתרונות וחסרונות. בשל העובדה כי הביטחון מעל הכל חשוב מאד לערוך תחקיר ולעבור בין כמה חנויות שונות עד למציאת המעלון הטוב ביותר.

כתיבת תגובה