מעלונים ופתרונות שונים לנכים

כולנו חיים בדינמיקה של תנועה ממקום למקום ואפילו לא שמים לב לפתרונות שקיימים עבורנו כאשר ברצוננו להגיע למקומות לא נגישים. מדרגות, מעליות, מדרגות נעות ועוד, הם פתרונות מצוינים לאנשים אשר בריאים ומתפקדים בכל גופם.

אולם יש את קהילת הנכים והחולים הסיעודיים אשר בשבילם מדרגות מכל סוג שהוא הן מכשול בלתי עביר ואין באפשרותם להגיע ליעדם. בבית פרטי עם יותר מקומה אחת, אחת הקומות הופכת ללא נגישה לחלוטין עבור נכה או חולה סיעודי והדבר יוצר תסכול עצום אצל החסר יכולת.

בישראל יש חוק המחייב מקומות לציבור ליצור מעלונים ופתרונות שונים לנכים מכל סוג, העיקר שנכה יוכל להגיע לכל מקום בדיוק כמו כל אדם אחר.

מעלון נכים

יש סוגים שונים של פתרונות לנכים שעם הזמן הולכים ומשתכללים. החל ממשטח בעל שיפוע בנוסף למדרגות ועד כיסא גלגלים המסוגל לעלות במדרגות בעצמו.

מעלון נכים כשמו כן הוא, מכשיר המעלה את הנכה לגובה ומורידו בהתאם לצורך. קיימת מעלית רגילה, מעלית ביתית בתוך פיר מיוחד, מעלית אנכית ללא פיר, רמפה המעלה את הנכה לרכב, קיים כיסא או רמפה + מעקה מיוחד המעלים את הנכה מעל המדרגות הקיימות. כל נכה ומשפחתו מתאימים לעצמם את המתקן הרצוי בהתאם לנכות ולמבנה הבית.

חברה המעניקה שירותי סיעוד יכולה לייעץ ואף לספק את המתקן המתאים לנכה ולסייע בתהליכים אותם צריכים לעבור כדי לקבל סיוע כספי, רפואי וסיעודי מתוך ניסיון וידע מקצועי בתחום.

פתרונות שונים לנכים

ישנם פתרונות שונים ויצירתיים לנכים וחולים סיעודיים בביתם ומחוצה לו. החל ממקל הליכה, הליכונים ללא ועם גלגלים, מיטות מיוחדות עם מזרנים למניעת פצעי לחץ הנגרמים עקב שכיבה ממושכת, הגבהת שיפוע המיטה ומעקה למניעה נפילה וסיוע בקימה משכיבה לישיבה.

קיימים פתרונות לאסלה כמו הגבהת אסלה, טיטולים בגודל מתאים, אביזרי בטיחות לאמבטיה כצו מוטות המתחברים לקיר לאחיזה בטוחה, כיסא גלגלים מיוחד לרחצה במקלחת, כיסאות גלגלים וכמובן מעלונים מסוגים שונים.

 

פתרונות נוספים וחשובים לנכים הם חניית נכים הקרובה ליעד, שביל מותאם לכיסא גלגלים, כניסות למבנים ללא מדרגות, כתב ברייל במעליות לבחירת הקומה, צפצוף באור ירוק ברמזורים להולכי רגל עיוורים, כלבי נחייה, ציוד השלמת התמצאות לבעלי ראייה לקויה כמו תאומה מיוחדת, מכשירי שמיעה, שרותי נכים עם מתקנים מיוחדים, פטור לתשלום למלווה נכה בכניסה למקומות עם תשלום ועוד המון פתרונות.

 

לקשישים המגיעים לשלב בו הם מתקשים לתפקד בצורה עצמאית מומלץ לבדוק ציוד שיקומי מתאים לסביבת הבית והחוץ כדי לסייע לקשיש להמשיך ליהנות מהעולם למרות מגבלותיו. פתרון חשוב לקשישים חסרי יכולות ונכים הוא מטפל סיעודי.

חברת סיעוד יכולה לייעץ ולסייע בבחירת ציוד משלים להקלה על ההתנהלות היומיומית ומסירת מידע לגבי זכויות מגיעות ואיך לקבל אותן עבור הזקוקים לכך.