מעלונים ביתיים | מעלון ביתי

חופש התנועה הוא אחד הגורמים החשובים והחיוניים ביותר בחייו של כל אדם, עבור אנשים המוגבלים בניידות, מעלון ביתי על סוגיו הוא הפתרון המתאים ביותר. על מנת לשמור על איכות החיים.

 אחד המכשולים הגדולים למשתמשים בכיסאות גלגלים ולאנשים עם מגבלות תנועה אלו מדרגות. מעלון ביתי מאפשר לאדם המתקשה בניידות להשתמש במדרגות מבלי תלות בזולת, ולהגדיל באופן משמעותי את רמת הניידות של הנעזרים בכיסאות גלגלים ולהנגיש לו את סביבתו האישית. לעיתים מדובר במדרגות בודדות ולעיתים מדובר על גרם מדרגות ארוך ומתעקל.

קיימים סוגי מעלונים ביתיים שונים כל סוג תוכנן כדי לתת מענה לאפשרויות ואופציות שונות. אשר כל אחד מהם מתאים באופן אחר ביחס לגרם המדרגות בו הוא יותקן וכמובן ביחס לקושי הפרטי של המשתמש(האם הוא נעזר בכסא גלגלים או רק מתקשה בעלייה במדרגות). להלן פירוט של המעלונים הביתיים העיקריים הנפוצים בשוק.

מהו מעלון ביתי?

מעלון הוא כלי מכאני בעל מנוע, שמאפשר לאנשים בעלי מוגבלות לעלות או לרדת במדרגות באמצעות נסיעה במסוע ייעודי. בשונה ממעלית, מעלונים מבוססים על טכנולוגיות שונות לשינוע היושב בו. על פי רוב, מעלונים מתאימים לשינוע לגבהים קטנים החל ממספר מדרגות ועד לשתיים – שלוש קומות מקסימום. השימוש במעלון הוא קל ופשוט – הוא מופעל באמצעות שלט. שקט ובטוח לשימוש. ניתן למצוא בשוק מעלונים מסוגים שונים שההתקנה והתפעול שלהם מתבצעים בשיטות שונות. יתרונם של המעלונים הוא בעובדה שניתן להתאים אותם למבנה ולמרחב שבו הם אמורים להיות.

סוגי מעלונים ביתיים:

מעלון אנכי – מעלון אנכי מתפקד כמו מעלית, רק באופן הידראולי ואינו חשמלי. כמו כן אין לו צורך בפיר. המעבר בין הקומות מתבצע באמצעות החלל שקיים גם כך בחדר המדרגות, דרכו נע המעלון. מעלון אנכי יעיל ביותר בשימוש חיצוני בדרך זו הוא מותקן כמעלית פרטית אצל אדם מוגבל שגר בבית דירות נטול מעלית או שדרך הגישה למעלית איננה אפשרית עבורו.

מעלון אנכי | מעלון משטח מדרגות ישרות. מתאים גם כמעלון ביתי (מעלונים ביתיים)


מעלון משטח – סוג זה מיועד לאנשים המרותקים לכיסאות גלגלים. מיוצרים משני חלקים עיקריים: המשטח עצמו מהווה פלטפורמה לנשיאת כסא הגלגלים והיושב עליו, והשני, מסילה המותקנת על גבי מעקה גרם המדרגות במידה והדבר אפשרי.  מעלון משטח מאפשר עליה וירידה במדרגות לאדם בעודו ישוב בכסא הגלגלים שלו. מעלון משטח מסוגל לנוע בתנועה אנכית או בתנועה סיבובית.

מעלון משטח ללא פיר - התקנה חיצונית ליד גרם מדרגות (מעלון ביתי)

מעלון כסא – מספק מענה עבור בעלי מוגבלויות והמתקשים בניידות. מעלון המותקן על המעקה המחבר בין המפלסים והקומות בבית. בשונה ממעלוני משטח ביתיים, כאן מדובר במתקן עם כיסא, ויש צורך לעבור אליו במידה ומתניידים על גבי כיסא גלגלים. ישנם סוגים שונים של מעלוני כסא בהתאם לגרם המדרגות עליו הוא מותקן, מעלון כסא שמיועד לגרם מדרגות ישר, נטול עיקולים וללא שינוי זווית, ומעלון מדרגות כסא, שמיועד לגרם מדרגות עקלתון המתאים כמעט לכל גרם מדרגות שיש בו עיקול וסיבוב.

מעלון ביתי - מעלון כסא מתעקל HIRO 160Q

בחירה נכונה של מעלון ביתי

בחירת מעלון ביתי צריכה להיעשות בהתאם לצרכים שלכם ובהתאם למצב בשטח. מאחר ומדובר במוצר שתפקידו לשרת את הנזקקים לו לתקופה ארוכה, חשוב לוודא לא רק שתפעולו קל ופשוט אלא שהשרות אותו תקבלו מנציג החברה יהיה מהיר וינתן מענה לכל בעיה, תקלה, או שאלה הקשורים למעלון.

מעלון הוא כלי מכאני בעל מנוע, שמאפשר לאנשים בעלי מוגבלות לעלות או לרדת במדרגות באמצעות נסיעה במסוע ייעודי.

מעלון אנכי – מעלון אנכי מתפקד כמו מעלית, רק באופן הידראולי ואינו חשמלי. כמו כן אין לו צורך בפיר. המעבר בין הקומות מתבצע באמצעות החלל שקיים.
מעלון משטח – סוג זה מיועד לאנשים המרותקים לכיסאות גלגלים. מיוצרים משני חלקים עיקריים: המשטח עצמו מהווה פלטפורמה לנשיאת כסא הגלגלים והיושב עליו, והשני, מסילה המותקנת על גבי מעקה גרם המדרגות במידה והדבר אפשרי.

בחירה של מעלון ביתי צריכה להיעשות בהתאם לצרכים שלכם ולפי שני פרמטרים חשובים עלות ופרקטיקה. מאחר ומדובר במוצר שתפקידו לשרת את הנזקקים לו לתקופה ארוכה, חשוב לוודא לא רק שתפעולו קל ופשוט אלא שהשרות אותו תקבלו מנציג החברה יהיה מהיר וינתן מענה לכל בעיה, תקלה, או שאלה הקשורים למעלון.

כתיבת תגובה