הנגשת הבית – דגש על חדרי אמבטיה

בישראל חיים כ-1.4 מיליון תושבים עם מוגבלות, המהווים כ-17% מכלל האוכלוסייה בארץ, ו-21% מהאוכלוסייה הבוגרת מעל גיל 20. המודעות לצורך הקיומי להנגשת מבנים ועסקים הולכת וגוברת, הממשלה חוקקה חוקים בנושא אך עדיין מבנים רבים אינם מונגשים לבעלי מוגבלויות שונות. חשוב לדעת כי אנשים עם מוגבלויות חייבים לדאוג גם להנגשת הבית בו הם מתגוררים. לכן, חשוב לפנות לחברה מקצועית המתמחה בשיפוצים והנגשת דירות ובתים פרטיים לבעלי מוגבלויות.

הנגשת דירה לבעלי מוגבלויות

הדירות בישראל אינן מונגשות לציבור עם מוגבלויות, לכן נכים ואנשים עם מוגבלות אחרת חייבים להשקיע מכספם כדי להנגיש את הנכס. לאנשים עם מוגבלויות צרכים ייחודיים שחשוב לשים לב אליהם, לכן אין לוותר על ייעוץ מקצועי ומומלץ לפנות לחברה המתמחה בפתרונות מקצועיים ומתקדמים כדי לתכנן ולהתאים את הדירה לצורכי הדיירים עם המוגבלויות, למשל תכנון והתקנת רמפה או מעלית מיוחדת, התקנת מאחז יד למדרגות ובחדרי שירותים ואמבטיה, הנגשת המטבח ועוד.

הנגשת הדירה לאנשים עם מוגבלויות מתמקדת בחדרי הרחצה והשירותים, במטבח ובמידת הצורך גם בסלון ובחדר השינה. כמו כן, יש לוודא כי דלת הכניסה רחבה דיה על מנת לאפשר כניסה נוחה וללא בעיות עבור נכים הנעזרים בכסאות גלגלים. חשוב למדוד גם את דלתות הפנים ובמידת הצורך ליצור פתחים רחבים יותר על מנת לאפשר לנכה לעבוד בקלות בין החדרים ללא צורך לקום מהכסא או לקבל עזרה מאדם אחר.

הנגשת חדרי אמבטיה בדירה

הנגשת חדרי אמבטיה בבית מתחילה בתכנון מקצועי ומוקפד, יש להתאים את חדר הרחצה והמתקנים הקיימים בו למוגבלות של הדייר, ולצרכיו הייחודיים. בעלי מוגבלויות יכולים לשמור על עצמאות ועל היגיינה יומית רק לאחר הנגשת חדר האמבטיה, כאשר האמצעים לכך מתאימים גם לדיירים קשישים.

הנגשת חדר האמבטיה מתחילה בהחלפת הדלת, במידת הצורך. חשוב לבדוק שפתח דלת הפנים לחדר הרחצה יהיה לפחות 80 ס"מ, כמו כן מטעמי בטיחות מומלץ להתקין דלת הזזה, או דלת אשר נפתחת החוצה. בנוסף, כדאי להתקין מקלחון המאפשר לנכה להיכנס בקלות וללא צורך בעזרה, לכן לעיתים כדאי לוותר על דגם עם אגנית.

חשוב להתקין במקלחון מושב ייעודי המאפשר לבעל המוגבלות להתקלח בנוחות ובבטחה, עם זאת ישנם מקלחונים המתאימים לנכים המתרחצים בעודם ישובים על כסא הגלגלים שלהם. הגודל המומלץ של המקלחון הוא 120X120 ס"מ, כאשר מידותיו של מקלחון קלאסי הן 80X80 או 90X90 ס"מ.

אנשים עם מוגבלויות המסוגלים לעמוד בזמן המקלחת יכולים להסתפק במקלחון רגיל ובגודל סטנדרטי, עם זאת יש להנגיש את המקלחון באמצעות מאחזי יד מאלומיניום או נירוסטה. את מאחז היד חשוב להתקין בגובה המתאים ביותר למאפייני בעל המוגבלות, כמו כן יש לוודא כי הרצפה

שלט אלחוטי המפעיל את מעלון המדרגות

הנגשת דירה או בית עם יותר ממפלס אחד

בדירות דופקלס או בתים פרטיים בהן יש מפלסים התקנת מעלון למדרגות הוא פתרון אידיאלי להנגשה. התקנת מעלית עם פיר דורשת שינוי של תכנון אדריכלי והנדסאי וברוב המבנים הנתונים ההנדסיים לא מאפשרים התקנת מעלית עם פיר.

גם מעלית ללא פיר דורשת המון מרחב בבית שלא בכל בית יש. לכן מעלון מדרגות הוא התשובה להנגשת מדרגות.

סוגי המעלונים:

  • מעלון כסא קו ישר המיועד לגרם מדרגות ללא עיקולים
  • מעלון מתעקל למדרגות עם עיקולים וסיבובים
  • מעלון זחליל – מעלון נייד המתחבר לכסא הגלגלים ומתאים לגרם מדרגות קטן.
  • מעלון משטח למדרגות – מעלון לשימוש לאנשים המרותקים לכיסא גלגלים שבו השימוש הוא בעלייה וירידה עם כיסא הגלגלים עצמו.

כל מעלון מותקן בהתאמה אישית לבית הלקוח לפי גרם המדרגות והאילוצים שבביתו.

צרו קשר עמנו ונשמח לשרת אתכם החל משלב פגישת ייעוץ ללא עלות ועד להתקנת מעלון לבחירתכם על פי תקציב ובהתאמה אישית לביתכם.

כתיבת תגובה