הנגשת הבית לטיפול סיעודי

מצב סיעודי זמני או קבוע מעמיד אתגרים בחיי יום יום, אך אמצעי נגישות יכולים לסייע. מצב סיעודי כתוצאה ממחלה, ניתוח, גיל מבוגר או תאונה, כבר לא מחייב בהכרח מעבר דירה. גם לא בהכרח חייבים להיכנס להוצאות חריגות, בשל שיפוץ כל הבית מהמסד עד הטפחות על מנת להעניק איכות חיים לחולה סיעודי. נציג כמה אמצעים שיאפשר להנגיש את הבית על מנת להבטיח את הבטיחות, הנוחות ואיכות החיים.

הנגשת הבית בעל כמה מפלסים או מדרגות

ישנם חולים סיעודיים בעלי יכולת תפקוד גבוהה למדי בעוד שאחרים נזקקים לתמיכה צמודה, של מטפל קבוע או מטפלת קבועה. אך לא משנה אם מדובר על חולה סיעודי שזקוק לליווי וטיפול של 24 שעות או שמדובר על חולה יותר עצמאי, מדרגות בבית מהוות צרה צרורה. אך בזכות פתרון זמין שאפשר להתקין בכל בית, ניתן להנגיש גם דירה בעלת כמה מפלסים וגם בית ובו יותר מקומה אחת. מעלון כיסא יכול לשאת בנוחות ובבטחה את המטופל הסיעודי לחדר השינה או למטבח, למרפסת שבקומה השנייה או לכל מקום אחר בבית. כדאי להוסיף שדגמים נוספים של מעלונים יכולים להתאים, לכל מיני סוגים של גרמי המדרגות, כמו למשל מעלון מתעקל, עבור גרם מדרגות עקלתוני.

מאחזים וידיות לבית נוח ובטוח

אתגר מרכזי עבור קשישים סיעודיים או כל מי שמחלים מניתוח או טיפול מורכב הינו מעבר בין מצבים – כלומר מעבר משכיבה במיטה לישיבה או עמידה, יציאה ממקלחון רחצה או התיישבות בכורסא. הנגשת הבית לטיפול סיעודי צריכה לכלול התקנת אמצעים שנועדו להשיג תמיכה ויציבות במצבים השונים. לדוגמא, התקנה של מאחזים, ידיות או מעקות ליד שולחן האוכל, במקלחת, ליד המיטה, בשירותים, ליד מדרגות, ליד כורסת הישיבה וכדומה. מאחזים אלה שומרים על הבטיחות אין ספור פעמים, מדי יום ויום.

הופכים את דלתות הפנים לנגישות

גם בבית, חולה סיעודי עלול להיתקל במכשולים אם לא דואגים לסלקם. לכן, תמיד חשוב להשאיר את הבית מסודר ונקי. אך גם כשהבית מסודר, ללא שטיחים שיכולים לגרום למעידה, אפילו הדלתות עלולות להפוך למכשול בלתי עביר. את דלתות הפנים, במיוחד בחדרי שירותים או מקלחת כדאי להחליף לדתות הזזה. דלתות מסוג זה מאפשרות לחולה הסיעודי לעבור בנוחות בפתח הדלת. בנוסף, הרבה יותר נוח לפתוח ולסגור את הדלתות הללו, אפילו ללא עזרה (גם למשתמש בכיסא גלגלים או הליכון).

רמפות קבועים או ניידים לכיסאות גלגלים

ציינו כי הנגשת הבית באמצעות מעלון תאפשר להתגבר על האתגר של עליה או ירידה במדרגות הבית, אך זה לא הכל. מדרגות עשויות להימצא גם בכניסה אל הבית או בכניסה לבניין. במידה ואדם סיעודי איננו מסוגל או מתקשה להשתמש במדרגות הללו ניתן להתקין רמפה קבועה או לעשות שימוש ברמפה ניידת או מתקפלת.

כתיבת תגובה