נגישות לנכים במקומות עבודה ומניעת אפליה

במדינת ישראל, מעסיקים צריכים לפעול בהתאם להנחיות של חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. על פי דברי החוק, אסור למעסיקים להפלות אדם נכה, לא בקבלה למקום העבודה ובטח לא בתנאי העסקה. על מנת לעודד את המעסיקים להעסיק אנשים עם מוגבלות, החוק קובע כי על המדינה לממן את אמצעי הנגישות במקום העבודה. את הכותרת כאן

לפני הכל, הפלו אתכם בעבודה? מגיע לכם לקבל פיצוי כספי

בכל מקרה של אפליה במקום העבודה על רקע של נכות, מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי על ידי עו"ד דיני עבודה. באילו מקרים עשויה להתקיים אפליה?

  • בקבלה לעבודה
  • בקידום בעבודה
  • בהכשרה או השתלמויות מקצועיות
  • בפיטורים או בתשלום של פיצויי פיטורים
  • בהטבות ותשלומים בפרישה מהעבודה

על פי פסיקות בתי משפט, מדובר על סכומי כסף ניכרים, גם ללא הוכחת נזק. על כן, יש לפנות לעורך דין מנוסה, שיכין את החומר המשפטי ויתחיל את ההליך המשפטי בבית הדין.

חשיבותו של מקום העבודה עבור נכים

מקום העבודה מלבד היותו מקור פרנסה עיקרי, משמש גם כמקום שמספק אתגר ועניין לעובדים בו. על כן, מקום עבודה הוא חשוב מאוד לאנשים נכים, שכן הם עשויים לסבול ממצב של דימוי עצמי נמוך, דיכאון, בדידות וכו'. מקום העבודה יכול לעזור להם להרגיש חלק מהחברה בכך שהם תורמים ובעלי משמעות.

חשיבות הנגישות לנכים במקומות עבודה

על מנת שאדם שיש לו מגבלה של ניידות, יוכל להשתלב כמו שצריך במקום העבודה, הוא צריך להיעזר בכל מיני אמצעים שיקלו עליו את הנגישות במקום העבודה. במקום העבודה צריכים להיות מותקנים עזרים ואמצעים המקלים על הנגישות כמו, מעלון משטח למדרגות ישרות, מעלון משטח למדרגות מתעקלות, מעלית, רמפה שתוצב בכניסה למבנה עבור כיסא גלגלים וכמו כן, יש לדאוג שהפתחים יהיו רחבים וכמובן שיהיו שירותים שמותאמים לנכים. אגב, יש גם להתקין ידיות מיוחדות לארונות ולבצע התאמות למחשב ולציוד המשרדי.

למה כדאי להפוך את מקום העבודה לנגיש?

כפי שהוזכר לעיל, מעסיק שלא יהפוך את מקום העבודה לנגיש וכמו כן שיפלה עובדים עם מוגבלות, צפוי לקנסות כבדים. לא רק בגלל העניין הכספי, צריך להפוך את מקום העבודה לנגיש. המעסיק צריך להפוך אותו לנגיש, כי על פי מחקרים שנעשו, נמצא שעובדים עם מוגבלות הם חרוצים ומסורים, רוצים להוכיח את עצמם, עם המון מוטיבציה וראש גדול. אגב, בגלל שמדינת ישראל משתתפת בתהליך הנגשת מקום העבודה, הדבר בסופו של דבר יוצא משתלם לכולם – גם לעובדים עם המוגבלות וגם למעסיקים.

שורה תחתונה

זכרו, הנגשת מקום העבודה תעשה טוב לכולם – גם למעסיק וגם לאנשים הסובלים ממגבלות של ניידות. על כן, מומלץ כל הזמן לבדוק כיצד ניתן לשפר את הנגישות במקום העבודה. על מנת להכניס שיפורים, יש לבצע בדיקות נגישות ובהתאם לתוצאות, יש לשפר או להוסיף רכיבים קיימים הקשורים לנגישות. כיום, מוצעים מגוון פתרונות איכותיים שעומדים בדרישות ובתקנים, אותם ניתן ליישם בהצלחה.

כתיבת תגובה